سانترال چیست؟
دستگاه سانترال به منظور ایجاد یک شبکه خصوصی در یک مجموعه (شرکت)
مورد استفاده قرار میگیرد که در آن با به اشتراک گذاشتن تعدادی از خطوط شهری
امکان استفاده برای تمام داخلی ها با (تنظیم امکانات و محدودیت ها) به وجود خواهد آمد.
در واقع یک دستگاه سانترال حکم یک مرکز مخابرات کوچک را خواهد داشت که در اختیار یک
مجموعه قرار می گیرد. امکانات بالقوه دستگاه های سانترال و تلفن های سانترال شرکت ها و
حتی فروشگاه ها را ملزم به استفاده از این دستگاه میکند.
از جمله این امکانات می توان به اشتراک گذاشتن خطوط شهری تلفن گویا ، درسترسی آسان و
بدون هزینه داخلی ها به هم دیگر ، اشتراک لوازم مخابراتی بین داخلی ها و … اشاره کرد.
پاناسونیک با ارائه سیستمهایی با کارایی و امکانات بالا و قیمت مناسب توانسته در این زمینه پیشتاز باشد
دستگاه سانترال IP phone
تا به امروز هرچه صحبت شد از دستگاه های سانترال کم ظرفیت بود که کارایی آن ها محدود
به استفاده از خطوط تلفن می شد و در صورت بروز هر مشکلی برای خطوط عملا فعالیت شرکت
را تحت تاثیر خود قرار می داد. سانترال کم ظرفیت پاناسونیک این قابلیت را ندارد که در صورت
توسعه سازمان، ارتقاء یافته و متناسب با فعالیت شرکت خدمات مورد نظر را ارئه کند زیرا
حداکثر پشتیبانی این دستگاه ۸ خط شهری و توانایی ارائه خدمات را به حداکثر ۲۴ داخلی
داشته که این دستگاه از تلفن های آنالوگ و هایبرید صرفا استفاده می کند و
تلفن های دیجیتال بر روی این دستگاه ۸به۲۴ قابل استفاده نمی باشد.
با هوشمند شدن موبایل ها، کاربران از اینترنت فقط برای جستجو و یا وب گردی
استفاده نمی کنند و اینترنت را یک راه ارتباطی آسان و ارزان می دانند.
پاناسونیک نیز از این راه ارتباطی سریع و آسان در تولید دستگاه های سانترال خود استفاده کرد.
پاناسونیک در تولید دستگاه سانترال پرظرفیت دیجیتال و دستگاه سانترال تحت شبکه
از نرم افزار ها و کارت هایی استفاده کرد که این قابلیت را به دستگاه می دهند که
بتوانند از طریق اینترنت تماس برقرار کرده و یا خیلی از اطلاعات دستگاه مرکز تلفن را از
طریق ایمیل با فرد درخواست کننده در میان بگذارد. با به کار بردن این کارت ها در
سانترال این امکان برای تمام کاربران فراهم می شود که تماس هایی با کمترین هزینه ممکن را داشته باشند