دستگاه سانترال مانند هر سیستم ارتباطی به گونه ای طراحی شده است
که از خطوط تلفن پشتیبانی می کند و این بدان معنا است که در هنگام
برقراری تماس از هر داخلی و یا دریافت تماس آن خط اشغال بوده و در
صورت ارتباط با آن بوق اشغالی را می شنویم. اما برخی از دوستان دغدغه
دارند و سوال بزرگی در ذهن آنهاست علت بوق اشغال زدن هنگام تماس
با یک داخلی چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که آن داخلی از
هر گوشی که استفاده می کند در صورت دریافت تماس کاملاً اشغال شده
و خط پر می شود و امکان دریافت مکالمه جدید را ندارد. اما این استثنا در
تلفن های کارشناسی و تحت شبکه وجود دارد که به فرد اعلام می کند فردی
پشت خط وجود دارد و با شما تماس گرفته است البته این حالت فقط در هنگامی
رخ می دهد که آن داخلی به گونه ای تعریف شده باشد که دو داخلی با یکدیگر
لینک شده اند و این تماس ورودی از خارج از دستگاه سانترال است.
علت بوق اشغال زدن هنگام تماس با یک داخلی چیست؟
در پاراگراف بالا بیان کردیم که علت آن مشغول شدن و تصرف کامل خط
توسط فردی است که مکالمه را آغاز کرده و این امر به صورت کاملاً طبیعی
چه در دستگاه سانترال پاناسونیک و یا کال سنتر سیسکو و بسیاری از مدلهای
دیگر مانند اوایا انجام می شود. شما تصور کنید تلفن را به صورت مستقیم به
خط شهری متصل کرده اید آیا می توانید تماس دیگری را دریافت کنید؟
مگر آنکه آن تماس را به صورت تماس پشت خط دریافت کنید و بوق هایی در
فواصل زمانی کوتاه بشنوید که دقیقا این عمل در دستگاه سانترال نیز اجرایی
شده است و شما آن را بصورت نمایشگر کلید نمایشگر نورانی که خاموش
و روشن می شود می بینید.
اما اگر در صورتی که فرد هیچ مکالمه ای را آغاز نکرده و تلفن در حالت عادی
است اما در صورت برقراری تماس بوق اشغال می شنوید ممکن است خللی در
کار ایجاد شده باشد و آن داخلی در حالت مزاحم نشوید باشد و یا کدهای برنامه
ریزی شده آن مختل شده باشد به همین دلیل توصیه میشود که حتما با کارشناسان ما
تماس بگیرید تا او که آشنایی کامل با تمامی موارد دارد در محل حضور
پیدا کند و مورد را برطرف کند.